مقایسه روش های تبلیغاتی یوتیوب و فیس بوک
متن دلخواه شما
گرفتن اطلاعاتی در باره ی فیلم ها+دانلود برخی از فیلم ها و سریال ها
جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 13:22 | بازدید : 529 | نوشته ‌شده به دست عرفان بصراوی | ( نظرات )

هر برندی دوست دارد تا جایی که امکان دارد افراد را به تماشای تبلیغات خود ترغیب کند، اما هر یک با استراتژی های خاص خود این کار انجام می دهد. درادامه قصد داریم روش های تبلیغاتی سرویس یوتیوب و شبکه اجتماعی فیسبوک را از جنبه های مختلف که عبارت اند از مخاطب، هدف مندی، هزینه و روش های تبلیغاتی Autoplay و Skippable مورد مقایسه قرار دهیم.

مخاطب

هدف اصلی از رفتن به سایت یوتیوب تماشا کردن ویدیو است بنابراین بازدیدکنندگان این سرویس ممکن است بیشتر در معرض تماشای تبلیغات قرار گیرند اما بر عکس فیسبوک، یک کاربر یوتیوبی بیشتر به لحاظ صوتی از محتوای تبلیغاتی استفاده می کند. با این حال افراد زمانیکه به فیسبوک خود سر می زنند ویدیوهای یوتیوب را می بینند که اکنون به طور متوسط در هر روز ۳ میلیارد ویدیو می باشد.

هدف مندی

برای تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی از فیسبوک، فرد باید به اکانت شخصی خود وارد شود که این باعث می شود با توجه به اطلاعاتی که وی پیش از این در زمان ساخت اکانتش در مورد خود پر کرده است تبلیغات هدف مند شده شوند و بر اساس علایق، سن، و غیره برای فرد تبلیغات ارائه شود. یوتیوب هم از طبقه بندی های هدف مندی مشابه برای تبلیغات خود استفاده می کند اما طرز هدفمند کردن تبلیغات آن با فیسبوک از جهاتی متفاوت است.

هزینه

علاوه بر فروش مستقیم تبلیغات ویدیویی، فیسبوک و یوتیوب هر دو از ابزار “خود خدمات” استفاده می کنند، اما به روش های مختلف. تبلیغ کنندگان برای هر دوی این شرکت ها بودجه ای وارد می کند. برای مثال فیسبوک به برندها زمانیکه یک میزان مشخصی از لایک یا کامنت ها برای تبلیغ گذاشته شد هزینه می پردازد و یوتیوب بر اساس تعداد دفعاتی که یک ویدیوی تبلیغاتی در روز دیده می شود و همچنین متوسط مخاطبینی که از آن بازدید به عمل آوردند.

تبلیغات یوتیوب (Skippable) در مقابل تبلیغات فیسبوک (Autoplay)

یکی از مزایای تبلیغات یوتیوب در این است که تبلیغ کنندگان تنها زمانی که بازدیدکنندگان ویدیوی تبلیغاتی را تا آخر دیدند پول دریافت می کنند که در نتیجه هزینه دقیق هر بازدید را می توان تعیین کرد. فیسبوک از طرفی بعد از آنکه ویدیو پس از سه ثانیه مورد بازدید قرار می گیرد و لایک و کامت می خورد به تبیلغ کنندگان پول می دهد که البته اینگونه نمی توان با دقت کافی میزان هزینه ها را سنجید و عموما رده بندی بازدید از یک ویدیوی تبلیغاتی در فیسبوک در سه مرحله ۵۰، ۷۵، و ۱۰۰ درصدی است و بر اساس همین رده بندی به تبلیغ کنندگان وجه پرداخت می شود.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: مقایسه , روش های تبلیغاتی , یوتیوب , فیس بوک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب